mercoledì 15 giugno 2011

15 iunie 2011 - 122 de ani de la moartea poetului nepereche Mihai Eminescu

   

                      Cu numai doar cateva zile inainte de aceasta zi comemorativa, un articol de ziar, pur si simplu m-a fulgerat, "Cum se drogau geniile", urmat bineinteles de precizarile de rigoare, Eminescu isi injecta morfina, Maiorescu priza cocaina, iar Eliade fuma canabis.
                       Am putea trage o concluzie ?
                       Poate, suntem o natie de drogati, insa acum dupa atata timp, cui foloseste aceasta informatie si pentru ce ? Tinerilor ca un indemn pentru a se droga ? Au un exemplu bun de urmat, daca au facut-o mari personalitati ale poporului, ei de ce nu ar face-o. Personal, aceasta stire nu a facut decat sa ma revolte, chiar daca ar fi adevarat, important este ceea ce au lasat in urma lor, operele lor remarcabile cunoscute in tara si peste hotare.
                   Daca Eminescu ar fi fost un drogat, poezia sa probabil astazi nu ar fi tradusa in atatea limbi peste hotare, iata un exemplu:



LA VITA MIA FU LUCE
   
La vita mia fu luce e il cielo mi fu azzurro,
La speranza, stella d'oro, mi riluceva nel petto,
Sino a che all'anima mia d'un tratto apparisti,
O angelo caduto!
E due stelle nere luccicarono in nero fuoco
Nel cielo della mia vita. - Un'altra volta il genio della fortuna
Mi lascia solo nel mondo, dispare in abisso
Di nube e di sogno.
Uno strizzar del tuo sguardo mi ha rabbuiato la vita,
Dal mio seno la divina speranza è fuggita;
La fortuna ha spento la tua stella... Tu mi amassi, almeno,
O angelo di amarezza!
Ma no!... Dal mio buio mondo tu voli nel tuo cammino;
Sotto il tuo passo arena d'oro calcherai
Mentre io, perduto nella notte, non spero più nulla,
E in eterno ti sogno.
   
   
Testo originale:
 

1 commento: