sabato 26 novembre 2011

DECEMBRE - GEORGE BACOVIA

            Doar cateva zile si vine iarna........., cat de mult visez o iarna adevarata, cu multa, multa zapada, sa ma ingrop in zapada, sa ies si apoi sa ma arunc din nou, cred ca ar fi minunat sa imi simt din nou obrajii cum iau foc,  asa cum era in copilarie, sa intorc macar pentru cateva clipe timpul inapoi, pana la ziua cand .....dupa o innotare prin zapada de la scoala pana acasa, mama ma astepta cu mancare calda , dandu-mi chiar si portocale (care se gaseau doar putin inainte de Craciun, in rest erau o raritate). Cum insa timpul merge doar inainte, clipa de visare este minunata

 

George Bacovia - Decembre

Te uitã cum ninge decembre...
Spre geamuri, iubito, priveste -
Mai spune s-aducã jãratec
Si focul s-aud cum trosneste.


Si mânã fotoliul spre sobã,
La horn sã ascult vijelia,
Sau zilele mele - totuna -
As vrea sã le-nvãt simfonia.

Mai spune s-aducã si ceaiul,
Si vino si tu mai aproape, -
Citeste-mi ceva de la poluri,
Si ningã... zãpada ne-ngroape.

Ce cald e aicea la tine,
Si toate din casã mi-s sfinte, -
Te uitã cum ninge decembre...
Nu râde... citeste nainte.

E ziuã si ce întuneric...
Mai spune s-aducã si lampa -
Te uitã, zãpada-i cât gardul,
Si-a prins promoroacã si clampa.

Eu nu mã mai duc azi acasã...
Potop e-napoi si nainte,
Te uitã cum ninge decembre...
Nu râde... citeste nainte.



Nessun commento:

Posta un commento